Konkurs plastyczny „Blisko Polskiego Pieniądza” rozstrzygnięty!

Na konkurs organizowany w ramach akcji „Młodzi Odkrywcy” wpłynęło 89 prac plastycznych spełniających kryteria formalne. Prace wykonane były różnymi technikami, w tym z wykorzystaniem kredek, mazaków, farb, plasteliny, papierów kolorowych, bibuły, długopisu 3D, w formie wyklejanek i rysunków. Jury oceniało prace uwzględniając kreatywność, oryginalność ujęcia tematu oraz estetykę i staranność wykonania pracy. W poszczególnych kategoriach wiekowych Jury wyłoniło Laureatów, jak również wskazało prace wyróżnione.

Poniżej zamieszczamy listę laureatów wraz ze zdjęciami nagrodzonych prac:

a) grupa I – uczniowie w wieku przedszkolnym

Zdjęcie pracy Imię i nazwisko autora
Tytuł pracy
Przedszkole/szkoła
Uzasadnienie
I miejsce
Gabriel Buczek,
Złotówka do złotówki”,
Niepubliczne Przedszkole w Budach Głogowskich
…za wyróżniającą się formę i spójną stylistykę, pracochłonność, pomysł i dokładność, estetykę i ciekawą technikę
 II miejsce
Anna Socha,
Mój pieniądz przyszłości”,
Zespół Placówek Oświatowych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Trawnikach - Przedszkole
…za precyzję i pomysł, dokładność, estetykę i szczegółowość wykonania, ciekawą wizję pieniądza
Nela Kędziora,
5 złotych roku, w którym urodził się mój Pradziadzio Miecio; 5 złotych teraz i jak chciałabym, aby 5 zł wyglądało, gdy będę duża”,
Lublin
…za dobór kolorów i ciekawą wizję, wykonanie z pomysłem, połączenie różnych technik
Faustyna Czerniak,
Pieniądz dawniej i dziś”,
Przedszkole w Zespole Placówek Oświatowych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Trawnikach
…za przemyślany pomysł, połączenie różnych form w spójny sposób i przedstawienie istoty oraz form pieniądza, „przyciąga oko”
 III miejsce
Zofia Otkała,
Skąd się wzięły pieniądze”,
Przedszkole im. Krasnala Hałabały w Józefowie
…za samodzielność i ciekawą interpretację historii pieniądza, oryginalność i różnorodność zastosowanych materiałów
 Wyróżnienie
Martyna Musz,
Banknot Królewski”,
Przedszkole Publiczne nr 22 w Rzeszowie
…za dobór kolorystyki i pomysł prezentacji, samodzielność wykonania
Julia Misiak,
Historia monety i banknotu”,
Przedszkole Miejskie nr 8 w Mielcu „Artystyczna Ósemeczka”
…za przedstawienie historii pieniądza i wizji jego przyszłości

 

 b) grupa II – uczniowie w wieku klas 1 szkół podstawowych

Zdjęcie pracy Imię i nazwisko autora
Tytuł pracy
Przedszkole/szkoła
Uzasadnienie
 I miejsce
Antonina Brzyska,
Wiedzą pierwszaki z podstawówki, że w Polsce królują złotówki”,
Zespół Placówek Oświatowych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Trawnikach
…za zawadiacko przemyconą koronę, dobre proporcje i kolorystykę, zastosowanie różnorodnych technik, nietypową technikę i chwytliwe hasło
Filip Malinowski,
Moje oszczędności”,
Zespół Placówek Oświatowych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Trawnikach
…za ciekawy pomysł i staranne wykonanie pracy, dobór kolorów, przekaz zachęcający do oszczędzania, za wykorzystanie różnych stylów plastycznych
 II miejsce
Aleksander Szabała,
Królestwo pieniędzy”,
Zespół Placówek Oświatowych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Trawnikach
…za kreatywność i pomysłowość, szczegółowość, samodzielność wykonania i nawiązywanie do historii pieniądza
 III miejsce
Kuba Wypych,
Blisko Polskiego Pieniądza”,
Zespół Placówek Oświatowych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Trawnikach
…za mandalowy styl i oszczędzanie barw
Norbert Korz,
"Żądza pieniądza”,
Zespół Placówek Oświatowych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Trawnikach
…za dowcip i komiksowość, żywe barwy, oryginalny i interesujący przekaz (symbolikę)
Alicja Adamczuk,
Oszczędzanie się opłaca”,
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Kochanowskiego w Lublinie
…za przedstawienie oryginalnego punktu widzenia, przekaz „radosnego oszczędzania”

 

c) grupa III – uczniowie w wieku klas 2 szkół podstawowych

Zdjęcie pracy Imię i nazwisko autora
Tytuł pracy
Przedszkole/szkoła
Uzasadnienie
I miejsce
Amelia Łach,
Blisko Polskiego Pieniądza”,
Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy Wyklętych w Krasewie
…za oryginalność połączenia technik, pomysłowość, estetyczność wykonania projektu banknotu, pracochłonność, dobór barw, 
II miejsce
Amelia Dębicka,
Stary pieniądz Marii Skłodowskiej-Curie”,
Zespół Placówek Oświatowych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Trawnikach
…za cytat, ciekawe hasło, 3 x za pomysł, estetykę wykonania, 
Aleksandra Gmur,
Blisko Polskiego Pieniądza”,
Szkoła Podstawowa nr 1 Ks. Jana Twardowskiego w Lubartowie
…za futurystyczną wizję realizacji płatności, interesującą wizję przyszłości, staranność wykonania
Krzysztof Kamiński,
Znaczenie pieniądza”,
Zespół Placówek Oświatowych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Trawnikach
…za połączenie technik i dobór kolorystyczny, staranność wykonania i nawiązanie do historii, aspekt informacyjny (denominacja) oraz wizualny, 
III miejsce
Kaja Turowska,
Blisko Polskiego Pieniądza”,
Szkoła Podstawowa nr 1 Ks. Jana Twardowskiego w Lubartowie
…za pracochłonność i pomysłowość, odważną kolorystykę
Wyróżnienie
Nikola Pawlas,
Polska złotóweczka”,
Zespół Placówek Oświatowych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Trawnikach
…za stonowane i zimowe kolory
Liliana Sagan,
Blisko Polskiego Pieniądza”,
Szkoła Podstawowa nr 1 Ks. Jana Twardowskiego w Lubartowie
…za walory estetyczne oraz uwzględnienie informacji o możliwości zmiany waluty w przyszłości
Wojciech Hanas,
Karta płatnicza przyszłości”,
Szkoła Podstawowa w Korczowie
…za pracochłonność, technikę wykonania i nawiązanie do płatności bezgotówkowych

 

d) grupa IV – uczniowie w wieku klas 3 szkół podstawowych

Zdjęcie pracy Imię i nazwisko autora
Tytuł pracy
Przedszkole/szkoła
Uzasadnienie
I miejsce
Martyna Kijek,
Maria Curie-Skłodowska”,
Zespół Placówek Oświatowych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Trawnikach
…za pomysł i oryginalną technikę wykonania (długopisem 3D), staranność, nawiązanie do Marii Curie-Skłodowskiej, szczegółowość, świetne proporcje
Kornelia Tarasińska,
Stary polski banknot”,
Szkoła Podstawowa nr 38 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie
…za bardzo staranne wykonanie i dobór oryginalnej techniki, estetyka wykonania, bardzo fajny dobór kolorów, dbałość o detale, jakość wykonania
 II miejsce
Wiktor Ciorgoń,
Blisko Polskiego Pieniądza”,
Szkoła Podstawowa nr 38 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie
…za przedstawienie w oryginalny sposób wizji płatności teraźniejszości lub przyszłości, prezentację różnych współczesnych form płatności i zilustrowanie ich globalnego aspektu, oryginalne ujęcie materializmu planetarnego
 III miejsce
Oliwia Popiołek,
Stary Polski Pieniądz”,
Szkoła Podstawowa nr 38 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie
…za ciekawy projekt i szczegółowe wykonanie, wektor rysunkowy, jakość
 Wyróżnienie
Gabriela Bartnik,
Kosmo-pieniądze”,
Szkoła Podstawowa nr 38 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie
…za interesującą wizję przyszłości 
Natalia Dziduch,
Pieniądz przyszłości”,
Szkoła Podstawowa w Korczowie
…za projekt wyglądu pieniądza przypominający rzeczywiste projekty banknotów, spójność treści z formą

 

Nagrodzone prace będzie można obejrzeć w dniu 24. marca 2023 r. w Instytucie Fizyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w trakcie wystawy prac plastycznych „Blisko Polskiego Pieniądza”.

Nagrody rzeczowe oraz dyplomy zostaną:

- wręczone osobiście tym osobom, które będą uczestniczyły w pokazach „Oczami wyobraźni” w dniu 24. marca 2023 r.

- przesłane na wskazany w formularzu adres tym osobom, które nie będą brały udziału w pokazach „Oczami wyobraźni” (termin wysyłki 24. marca 2023 r.).

 

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!

 

Konkurs został zorganizowany wspólnie przez Stowarzyszenie LuTEN, Instytut Fizyki UMCS oraz Oddział Lubelski PTF w ramach realizacji projektu „Pieniądz pod lupą Młodego Odkrywcy”. Projekt realizowany jest z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.