Konkurs plastyczny „Blisko Polskiego Pieniądza” rozstrzygnięty!
Na konkurs organizowany w ramach akcji „Młodzi Odkrywcy” wpłynęło 89 prac plastycznych spełniających kryteria formalne. Prace wykonane były różnymi technikami, w tym z wykorzystaniem kredek, mazaków, farb, plasteliny, papierów kolorowych, bibuły, długopisu 3D, w formie wyklejanek i rysunków. Jury oceniało prace uwzględniając kreatywność, oryginalność ujęcia tematu oraz estetykę i staranność wykonania pracy. W poszczególnych kategoriach wiekowych Jury wyłoniło Laureatów, jak również wskazało prace wyróżnione.
Poniżej zamieszczamy listę laureatów wraz ze zdjęciami nagrodzonych prac:
a) grupa I – uczniowie w wieku przedszkolnym
Zdjęcie pracy | Imię i nazwisko autora Tytuł pracy Przedszkole/szkoła |
Uzasadnienie |
---|---|---|
I miejsce | ||
Gabriel Buczek, „Złotówka do złotówki”, Niepubliczne Przedszkole w Budach Głogowskich |
…za wyróżniającą się formę i spójną stylistykę, pracochłonność, pomysł i dokładność, estetykę i ciekawą technikę | |
II miejsce | ||
Anna Socha, „Mój pieniądz przyszłości”, Zespół Placówek Oświatowych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Trawnikach - Przedszkole |
…za precyzję i pomysł, dokładność, estetykę i szczegółowość wykonania, ciekawą wizję pieniądza | |
Nela Kędziora, „5 złotych roku, w którym urodził się mój Pradziadzio Miecio; 5 złotych teraz i jak chciałabym, aby 5 zł wyglądało, gdy będę duża”, Lublin |
…za dobór kolorów i ciekawą wizję, wykonanie z pomysłem, połączenie różnych technik | |
Faustyna Czerniak, „Pieniądz dawniej i dziś”, Przedszkole w Zespole Placówek Oświatowych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Trawnikach |
…za przemyślany pomysł, połączenie różnych form w spójny sposób i przedstawienie istoty oraz form pieniądza, „przyciąga oko” | |
III miejsce | ||
Zofia Otkała, „Skąd się wzięły pieniądze”, Przedszkole im. Krasnala Hałabały w Józefowie |
…za samodzielność i ciekawą interpretację historii pieniądza, oryginalność i różnorodność zastosowanych materiałów | |
Wyróżnienie | ||
Martyna Musz, „Banknot Królewski”, Przedszkole Publiczne nr 22 w Rzeszowie |
…za dobór kolorystyki i pomysł prezentacji, samodzielność wykonania | |
Julia Misiak, „Historia monety i banknotu”, Przedszkole Miejskie nr 8 w Mielcu „Artystyczna Ósemeczka” |
…za przedstawienie historii pieniądza i wizji jego przyszłości |
b) grupa II – uczniowie w wieku klas 1 szkół podstawowych
Zdjęcie pracy | Imię i nazwisko autora Tytuł pracy Przedszkole/szkoła |
Uzasadnienie |
---|---|---|
I miejsce | ||
Antonina Brzyska, „Wiedzą pierwszaki z podstawówki, że w Polsce królują złotówki”, Zespół Placówek Oświatowych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Trawnikach |
…za zawadiacko przemyconą koronę, dobre proporcje i kolorystykę, zastosowanie różnorodnych technik, nietypową technikę i chwytliwe hasło | |
Filip Malinowski, „Moje oszczędności”, Zespół Placówek Oświatowych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Trawnikach |
…za ciekawy pomysł i staranne wykonanie pracy, dobór kolorów, przekaz zachęcający do oszczędzania, za wykorzystanie różnych stylów plastycznych | |
II miejsce | ||
Aleksander Szabała, „Królestwo pieniędzy”, Zespół Placówek Oświatowych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Trawnikach |
…za kreatywność i pomysłowość, szczegółowość, samodzielność wykonania i nawiązywanie do historii pieniądza | |
III miejsce | ||
Kuba Wypych, „Blisko Polskiego Pieniądza”, Zespół Placówek Oświatowych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Trawnikach |
…za mandalowy styl i oszczędzanie barw | |
Norbert Korz, "Żądza pieniądza”, Zespół Placówek Oświatowych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Trawnikach |
…za dowcip i komiksowość, żywe barwy, oryginalny i interesujący przekaz (symbolikę) | |
Alicja Adamczuk, „Oszczędzanie się opłaca”, Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Kochanowskiego w Lublinie |
…za przedstawienie oryginalnego punktu widzenia, przekaz „radosnego oszczędzania” |
c) grupa III – uczniowie w wieku klas 2 szkół podstawowych
Zdjęcie pracy | Imię i nazwisko autora Tytuł pracy Przedszkole/szkoła |
Uzasadnienie |
---|---|---|
I miejsce | ||
Amelia Łach, „Blisko Polskiego Pieniądza”, Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy Wyklętych w Krasewie |
…za oryginalność połączenia technik, pomysłowość, estetyczność wykonania projektu banknotu, pracochłonność, dobór barw, | |
II miejsce | ||
Amelia Dębicka, „Stary pieniądz Marii Skłodowskiej-Curie”, Zespół Placówek Oświatowych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Trawnikach |
…za cytat, ciekawe hasło, 3 x za pomysł, estetykę wykonania, | |
Aleksandra Gmur, „Blisko Polskiego Pieniądza”, Szkoła Podstawowa nr 1 Ks. Jana Twardowskiego w Lubartowie |
…za futurystyczną wizję realizacji płatności, interesującą wizję przyszłości, staranność wykonania | |
Krzysztof Kamiński, „Znaczenie pieniądza”, Zespół Placówek Oświatowych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Trawnikach |
…za połączenie technik i dobór kolorystyczny, staranność wykonania i nawiązanie do historii, aspekt informacyjny (denominacja) oraz wizualny, | |
III miejsce | ||
Kaja Turowska, „Blisko Polskiego Pieniądza”, Szkoła Podstawowa nr 1 Ks. Jana Twardowskiego w Lubartowie |
…za pracochłonność i pomysłowość, odważną kolorystykę | |
Wyróżnienie | ||
Nikola Pawlas, „Polska złotóweczka”, Zespół Placówek Oświatowych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Trawnikach |
…za stonowane i zimowe kolory | |
Liliana Sagan, „Blisko Polskiego Pieniądza”, Szkoła Podstawowa nr 1 Ks. Jana Twardowskiego w Lubartowie |
…za walory estetyczne oraz uwzględnienie informacji o możliwości zmiany waluty w przyszłości | |
Wojciech Hanas, „Karta płatnicza przyszłości”, Szkoła Podstawowa w Korczowie |
…za pracochłonność, technikę wykonania i nawiązanie do płatności bezgotówkowych |
d) grupa IV – uczniowie w wieku klas 3 szkół podstawowych
Zdjęcie pracy | Imię i nazwisko autora Tytuł pracy Przedszkole/szkoła |
Uzasadnienie |
---|---|---|
I miejsce | ||
Martyna Kijek, „Maria Curie-Skłodowska”, Zespół Placówek Oświatowych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Trawnikach |
…za pomysł i oryginalną technikę wykonania (długopisem 3D), staranność, nawiązanie do Marii Curie-Skłodowskiej, szczegółowość, świetne proporcje | |
Kornelia Tarasińska, „Stary polski banknot”, Szkoła Podstawowa nr 38 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie |
…za bardzo staranne wykonanie i dobór oryginalnej techniki, estetyka wykonania, bardzo fajny dobór kolorów, dbałość o detale, jakość wykonania | |
II miejsce | ||
Wiktor Ciorgoń, „Blisko Polskiego Pieniądza”, Szkoła Podstawowa nr 38 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie |
…za przedstawienie w oryginalny sposób wizji płatności teraźniejszości lub przyszłości, prezentację różnych współczesnych form płatności i zilustrowanie ich globalnego aspektu, oryginalne ujęcie materializmu planetarnego | |
III miejsce | ||
Oliwia Popiołek, „Stary Polski Pieniądz”, Szkoła Podstawowa nr 38 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie |
…za ciekawy projekt i szczegółowe wykonanie, wektor rysunkowy, jakość | |
Wyróżnienie | ||
Gabriela Bartnik, „Kosmo-pieniądze”, Szkoła Podstawowa nr 38 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie |
…za interesującą wizję przyszłości | |
Natalia Dziduch, „Pieniądz przyszłości”, Szkoła Podstawowa w Korczowie |
…za projekt wyglądu pieniądza przypominający rzeczywiste projekty banknotów, spójność treści z formą |
Nagrodzone prace będzie można obejrzeć w dniu 24. marca 2023 r. w Instytucie Fizyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w trakcie wystawy prac plastycznych „Blisko Polskiego Pieniądza”.
Nagrody rzeczowe oraz dyplomy zostaną:
- wręczone osobiście tym osobom, które będą uczestniczyły w pokazach „Oczami wyobraźni” w dniu 24. marca 2023 r.
- przesłane na wskazany w formularzu adres tym osobom, które nie będą brały udziału w pokazach „Oczami wyobraźni” (termin wysyłki 24. marca 2023 r.).
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!
Konkurs został zorganizowany wspólnie przez Stowarzyszenie LuTEN, Instytut Fizyki UMCS oraz Oddział Lubelski PTF w ramach realizacji projektu „Pieniądz pod lupą Młodego Odkrywcy”. Projekt realizowany jest z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.